Kolejnym zadaniem z projektu „Gramy Zmysłami” było Kodowanie.
W przedszkolu zabawy z kodowaniem odbywają się bez użycia komputera. Esencją tej sztuki jest logiczne myślenie, znajomość podstawowych pojęć matematycznych i zdolność koncentracji. Kodowanie i programowanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, podczas których dzieci szukają rozwiązania w kreatywny sposób. Cele innowacji wynikają z potrzeby i chęci wychowania ludzi twórczych, umiejących poruszać się we współczesnym świecie. Nauka kodowania to rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, szukanie różnych możliwości i wybieranie tych najbardziej optymalnych. Nasze przedszkolaki z grupy "Żabki" i "Misie" bardzo dobrze wykonały zadania marcowe, uczestniczyły w rożnego rodzaju zabawach m.in. kodowanie na dywanie, kodujemy na macie edukacyjnej, układanie wg wzoru. Poprzez naukę kodowania rozwijają się uniwersalne kompetencje, przydatne na każdym etapie życia.
Małgorzata Tokarz





W piątek 24 marca w Sędziszowie Młp. odbyły się Indywidualne Igrzyska Dzieci i Młodzieży Szkolnej Powiatu Ropczycko - Sędziszowskiego w Szachach. Naszą szkołę reprezentowali: Antoni Cabaj, Kacper Sowiźrał, Kamila Wiater, Sylwia Drozd, Filip Pociask i Michał Wiater. Wszyscy rozegrali imponujące pojedynki, wygrywając po kilka partii. Na najwyższych miejscach uplasowali się: Sylwia Drozd, zajmując IV miejsce oraz Michał Wiater, który ukończył turniej na V miejscu. W klasyfikacji dziewcząt, w grupie starszej Sylwia zajęła I miejsce, natomiast w młodszej grupie - Kamila zajęła II miejsce. Gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych szachowych zmaganiach.