Czytaj więcej...

Przedszkolaki z grupy ,,Tuptusie" i ,,Żabki" kolorowo świętowały nadejście Pani JESIENI. Dzieci nauczyły się jakie dary przynosi ta pora roku.
,,Idzie jesień, plony niesie,
jesień kolorowa.
Jabłka, gruszki, winogrona,
wszystko w koszu chowa."
Całość świętowania dopełniły pięknie prace plastyczne o tematyce jesiennej, piosenki i zabawy.

Agnieszka Wojnarowska 

GALERIA ZDJĘĆ 

Czytaj więcej...Uczniowie klasy II i I „b” Szkoły Podstawowej im. Baśni Polskiej W Niedźwiadzie Dolnej stworzyli swoją „Kapsułę czasu” i zrobili prace wraz ze zdjęciem z dzieciństwa. Napisali kim chcą być w przyszłości, a całość zamknęli w sowich klasowych „kapsułach czasu”.

Na pewno będzie dużo radości, gdy na zakończenie 8 klasy będą oglądać swoje marzenia. Lata szkolne szybko lecą, więc na pewno napiszemy o jej otwarciu…

Sylwia Białorucka

 

GALERIA ZDJĘĆ

Czytaj więcej...Czytaj więcej...Czytaj więcej...Do Gromady Zuchowej „Wesołe Niedźwiadki” działającej przy Szkole Podstawowej im. Baśni Polskiej w Niedźwiadzie Dolnej, dołączyły w tym roku najmłodsze zuchy z klas pierwszych. Dla klas  II i III  jest to kolejny rok zuchowej działalności. Niestety dla klasy III to już ostatni okres zbiórek. Od czwartej klasy będą mogli być harcerzami.
Na swojej zbiórce pierwszaki  dowiedziały się kim jest i jaki powinien być zuch. Zapoznali się z Prawem Zucha, przyklejając na plakacie każdy z punktów naszego kodeksu. Wsłuchując się w słowa hymnu gromady z zapałem stworzyli znaczek zuchowy. W nagrodę za zaangażowanie każdy z uczestników otrzymał kolorowy balonik ze swoim imieniem jako symbol przynależności do naszej gromady.
Klasa II jak również i III na zbiórce przypomnieli sobie prawa zucha poprzez uczestnictwo w grze terenowej na terenie szkoły. Świetnie poradzili sobie z zagadkami, odczytywaniem mapy i posługiwaniem się kompasem. W każdej bazie wykonali zadanie i zdobyli kolejne elementy układanki, które potem prawidłowo ułożone, przedstawiły najważniejsze rzeczy dla zucha: znaczek zuchowy i Prawo Zucha. Pierwsze spotkanie po takiej dłuższej nieobecności było pełne wrażeń i emocji, więc nasze zuchy z niecierpliwością czekają na kolejną zbiórkę, jak zwykle pytając o kolejne nasze spotkanie.

G A L E R I A       Z D J Ę Ć      ! ! !

Sylwia Ozga, Sylwia Białorucka, Agieszka Baran

Czytaj więcej...18 września przedszkolaki z grup: "Żabki", "Tuptusie" i "Misie" obchodziły Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z tej okazji zostały zorganizowane dla najmłodszych różne gry i zabawy. Za udział w tym dniu nasze przedszkolaki otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz odznaki.
Grupa przedszkolna "Misie" serdecznie dziękuje mamie Blanki - pani Iwonie Wiater za podzielenie się z dziećmi swoja pasją, jaką jest fotografia 📸🎞.Przedszkolaki mogły również wcielić się w rolę fotografa 📸📷🎞.
 
Monika Mazur-Jagielska
Czytaj więcej...W tym tygodniu Misie obchodziły „Dzień Śliwki” 💜.
Celem święta było promowanie zdrowej żywności - owoców sezonowych, degustacja przetworów, które można wykonać ze śliwek, ale najważniejsza była dobra zabawa. Śliwki królowały w przedszkolu od samego rana. Wszystkie dzieci w tym dniu nosiły ubrania w barwach śliwek. Były piosenki o śliwkach, kompot śliwkowy, powidła śliwkowe, ale największą atrakcją dla przedszkolaków było pieczenie ciasta śliwkowego 🥧, które najmłodsi zjedli na deser. Dzieci dowiedziały się, że owoce śliwki mają wiele zalet, poprawiają apetyt i działają korzystnie na trawienie. Wpływają kojąco na układ nerwowy i poprawiają samopoczucie. Ponadto śliwki zawierają hormon szczęścia czyli serotoninę. To ich czas. Jedzmy śliwki.

 
 
Monika Mazur-Jagielska

Czytaj więcej...W uroczy wrześniowy poranek uczniowie klas siódmych i ósmej wzięli udział w akcji czytania „Balladyny” Juliusza Słowackiego.  To wybitne dzieło polskiego romantyzmu. Dramat został ukończony w grudniu 1834 roku, a wydany pięć lat później w Paryżu. Powstał na emigracji w czasie dyskusji na temat przyczyn niedawnej klęski powstania listopadowego i debat nad wspólną historią i przyszłym losem narodu. Poeta połączył w tym utworze realizm i fantastykę, koncentrując się na analizie postaw i czynów bohaterów.

Uczniowie, pod czujnym okiem swoich wychowawców, realizowali projekt w swoich salach lekcyjnych, czytając bądź przedstawiając fragmenty utworu. Do akcji włączyła się Pani Dyrektor, która wspólnie z uczniami czytała tekst wybranej postaci.

Udział w akcji wzbudził refleksje nad losem narodu i kształtował postawę patriotyczną.

 

GALERIA ZDJĘĆ