KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ - ZASADY
Jesteśmy po dwóch tygodniach doświadczeń uczenia na odległość. To bardzo mało, ale mając własne przemyślenia, uwzględniając wskazówki rodziców opracowaliśmy zasady kształcenia na odległość. Do tej formy pracy z uczniem obliguje nas rozporządzenie MEN.
W związku z tym:
- Dotychczasowy plan lekcji pozostaje bez zmian.
- W kształceniu na odległość realizowane są wszystkie zajęcia obowiązkowe.
- Głównym narzędziem komunikacji jest dziennik elektroniczny. Dopuszcza się również wykorzystanie innych sposobów komunikowania się z wykorzystaniem możliwości internetu np. grupy na messengerze, facebooku, kontakt sms, mailowy.
- W przypadku braku jakiegokolwiek kontaktu z uczniem lub jego rodzicem będzie wpisywana nieobecność.
- Nauczyciele grup przedszkolnych przekazują materiały do pracy z dzieckiem z wykorzystaniem dotychczasowych form komunikowania się.
- Nauczyciele klas 0 - III komunikują się z rodzicami uczniów poprzez dziennik elektroniczny lub w razie potrzeby telefon komórkowy lub email.
- Nauczyciele klas IV - VIII komunikują się bezpośrednio z uczniami poprzez wypracowane formy. Przekazują również informacje rodzicom, wykorzystując dziennik elektroniczny. Grupy na portalach społecznościowych utworzone na potrzeby kształcenia traktowane są jak zeszyt szkolny ucznia i proponuje się rodzicom sprawdzanie ich tak jak zeszyty szkolne.
- Nauczyciele dołożą wszelkich starań, aby praca była równomiernie rozłożona, dostosowana do możliwości ucznia, wielopoziomowa (prace obowiązkowe i dla chętnych).
- W przypadku trudności prosimy kontaktować się z wychowawcami, nauczycielami a problemy będą rozwiązywane na bieżąco. Bardzo ważne jest, aby szybko reagować i nie narastały zaległości.
- Zgodnie z rozporządzeniem uczniowie będą oceniani. Oceny będą wpisywane do dziennika i widoczne jak dotychczas. Przy ocenianiu uwzględniane będą: terminowość, zaangażowanie, aktywność. O pracach na ocenę uczniowie lub/i rodzice będą informowani.
- Znaczna część zajęć będzie to praca z podręcznikiem i ćwiczeniami. Zależy nam na tym, aby uczniowie nie spędzali zbyt wiele czasu przed monitorem.
Dziękujemy za współpracę, sugestie i uwagi. W tej nowej dla nas sytuacji wszyscy uczymy się. Bardzo cenne jest zaangażowanie rodziców. To Państwo najlepiej znacie swoje dzieci i jesteście na pierwszej linii u boku swoich dzieci.
O wszelkich zmianach będziemy Państwa informować na bieżąco.
Wspomnienie ucznia Jana Zawadzkiego
Publikujemy wspomnienia absolwenta Szkoły Podstawowej w Niedźwiadzie Dolnej.
"Warszawa, 01.09.2015 r.
Pożegnanie Kierownika Szkoły Antoniego Pałki
W ostatnich dniach sierpnia 1939 r. rodzice uczniów rozpoczynających rok szkolny 1939/40 w szkole w Niedźwiadzie Dolnej zostali poproszeni, aby dzieci wszystkich klas przybyły do szkoły na określoną godzinę. Po przybyciu, na boisku szkolnym, na którym w ramach WF najczęściej graliśmy w palanta, ustawiono nas klasami w czworobok. Na czole klasy najstarszej (czwartej) ustawił się personel szkolny. Pamiętam płaczącą Panią Eugenię Pałkową, żonę kierownika szkoły.
Po chwili wyczekiwania, w pobliżu rogu budynku szkolnego, ukazał się nam w mundurze wojskowym kierownik szkoły Pan Antoni Pałka. Podszedł do nas, zasalutował, krótko poinformował zebranych, że wyrusza na wojnę z Niemcami, że wojna nie potrwa długo, że podczas jego nieobecności szkołą i nami opiekować się będzie Pani Eugenia Pałka i że wkrótce wróci. Pożegnał się, zasalutował i odmaszerował w kierunku budynku szkolnego.
Oczekiwanie nasze na powrót kierownika szkoły Pana Pałki trwało długo i nie ziściło się. Nie wrócił. Z opublikowanych w Internecie informacji wynika ,że por. Antoni Jan Pałka zginął we Włoszech 04.07.1944r.i że spoczywa na Polskim Cmentarzu Wojennym Loreto w grobie 6-B-6. Na cmentarzu tym spoczywa 1081 żołnierzy II Korpusu Polskiego, poległych w bitwach o Ankonę i Loreto, nad rzeką Madurą i na linii Gotów.
Por. Antoni Jan Pałka był zastępcą dowódcy 4. Kompani wchodzącej w skład 17 Lwowskiego Batalionu Strzelców 5. Kresowej Dywizji Piechoty. Dywizja ta wchodziła w skład II Korpusu Polskiego dowodzonego przez gen. Andersa. Kompania 4. wzięła udział w drugim natarciu bitwy o klasztor Monte Cassino (11-19.05.1944), w czasie którego poniosła znaczne straty. Jej dowódca kpt. Michalewski został zabity a następnie pochowany na Polskim Cmentarzu Wojennym Monte Cassino. Por. Antoni Pałka zginął nad Adriatykiem podczas walki o Ankonę i Loreto z Sanktuarium Maryjnym Loreto (01-07.1944).
Za bohaterstwo i wybitne zasługi podczas walk we Włoszech por. Antoni Jan Pałka został odznaczony Orderem Virtuti Militari V klasy."
Podczas pielgrzymki do Włoch w lipcu 2019 r. miałyśmy okazję z Panią Dyrektor W. Czemarnik odwiedzić grób Pana Antoniego Pałki i oddać mu należną cześć. Oprócz słów modlitwy popłynęły dźwięki "Mazurka Dąbrowskiego" i wspomnienia uczestników. Wracając myślą do tamtych chwil, zwracamy się z prośbą do wszystkich, którzy chcieliby się podzielić wspomnieniami, informacjami, zdjęciami związanymi ze Szkołą Podstawową w Niedźwiadzie Dolnej. Planujemy przygotowanie publikacji poświęconej szkole.
W.Miąso
JAK (SIĘ) UCZYĆ?
Ranek. Jasno. Szybkie zerknięcie na zegar. Tak późno?... Zdążę?.... I tu chwila refleksji. Jesteśmy w nowej, innej, trudnej sytuacji, w której wszyscy musimy się odnaleźć.
My rodzice, my nauczyciele, my uczniowie.
Wszyscy uczymy się funkcjonowania. Każdy z nas zadaje sobie różne pytania. Jak długo? Czy mnie dotknie epidemia? Co grozi mojej rodzinie? Jesteśmy pełni niepokoju, lęku, obaw. Każda trudna sytuacja, jak piszą w mądrych książkach, wywołuje frustracje. I nasze zachowania są różne. Myślę, że wielu z nas nie poznaje teraz siebie. To strach. To nagłe "uwięzienie" wywołuje nasze emocje.
Uczmy się wspólnie.
Drodzy rodzice , prosimy o informację zwrotną. Jak Wasze dzieci czują się w tej sytuacji. Zdalne nauczania jest dla nas wszystkich nowym sposobem uczenia się. I każda Wasza opinia jest dla nauczycieli szczególnie cenna. W ten sposób uczymy się.
11 marca Mali Matematycy z grupy Tuptusie świętowali Dzień Matematyki. Przedszkolaki m. in. liczyły, mierzyły, ważyły, rozpoznawały figury geometryczne i tworzyły z nich oryginalne obrazy. Najmłodsi doskonale poradzili sobie z różnorodnymi zagadkami ze świata matematyki. Matematyka może dawać radość i przyjemność. Wśród Naszych maluchów na pewno są przyszli inżynierowie.
Monika Mazur-Jagielska